Kapcsolat: tothg@citysound.hu  
ELADÓ MODELLEK

A gyűjtemény profiltisztításon esik át, ezért a szériamodellek jelentős részétől megválok. Az alábbiakban csoportosítás nélkül láthatók a még megmaradt példányok.

            FŐOLDAL | GŐZMOZDONYOK | DÍZELMOZDONYOK | VILLANYMOZDONYOK | SZEMÉLYKOCSIK | TEHERKOCSIK
 


Az itt bemutatott modellek mind, egytől egyig kifogástalan állapotúak, felújítottak, új alkatrészekkel javítottak, újak, dobozújak, használva nem voltak. Amelyik ezektől eltérő, ott jelzem az állapotot. Az árak kis mértékben alkuképesek.

 

BTTB 2630 V36 021 DR Ep. 3.

Az alábbi mozdony arcpirítóan tökéletes állapotban várja új gazdáját. Azért mondom mindezt, mert az ilyen kategóriájú kis tolatósokat tucatszámra találjuk a hazai börzéken, vagy licitálós oldalon, mégis nagyon elenyésző azoknak a száma, amelyek valóban működőképes modellnek számítanak. Jelen ajánlatokkal megpróbálok amolyan szélmalomharcot vívni a végtelenül ostoba és igénytelenül tájékozatlan forrásokból származó aukciók kezdeményezőivel szemben. Hiszen épp itt az idő, hogy az áruba bocsájtott termék valóban azt a szintet képviselje, ahova való. A roncs, bontandó, szemét ne legyen "újszerű", "keveset használt", "tisztítandó, de működik", vagy a "nem értek hozzá, kipróbálni nem tudom" panelekkel elsütött balekcsali. Viszont a kifogástalan, még több évig gond nélkül használható modell érdemelje ki az ezzel járó kitűntetettséget és persze az ezt megillető árat. 

 

A kis V36-os a sztenderd 021-es psz-ú. Járása tökéletes, mondhatni vadonat új. A motorja korai Tilligeket idézően halk, sima futású. A kasztnin két, átlós fül nincs meg, viszont éppen ezért stabil a tartása, nem jár le. 

Mindkét oldalról megnyugtató képet mutat a kismozdony. Sajnos doboz nélkül tudom adni.

Ára: 7500,- ft.


 

BTTB 2631 BR103 033 DR Ep. 4. 

A következő tolatós is példaképe lehetne a külföldi licitálásoknak. Nem lenne baj, ha a mélyen tisztelt hazai licitréteg idővel megszokná, hogy csak ilyen minőségű modellekt szabad áruba bocsájtani. És fel kell vállalni annak az ódiumát, hogy a leharcolt, agyon használt egyedeket alkatrészként, bontásra jelölve tegyék eladásba.

 

Kedvencem amúgy ez a kismozdony. Korábbi gyűjteményemből meg is hagytam pont ezt, mert sok szép emlék fűződik hozzá. Gyerekeim is kimondottan szereteki ezt a kis izgága csatlós tolatót. Ami az állapotát illeti: sértetlen kasztni, teljesen kitisztított és generálozott hajtás. Ez azt jelenti, hogy darabjaira szedtem, zsíroldóztam (iszonyat dzsuva volt benne), majd szakszerűen megkentem, a hátsó hajtott tengelyt cseréltem, mert kicsit ütött. Most szép, kiegyensúlyozott a járása. Az első pályakotró sajnos repedt, de nem hiányos. És látható, hogy alvázsúly pereme igen kis mértékben kopott.

A másiki oldal is beszédes. Más hozzáfűzni valóm nincs. Ezt is doboz nélkül adnám.

Ára: 7000,- ft.


 

BTTB 2640 BR130 007 DR Ep. 4.

A Ludmilla tucattermék volt a szocialista termelésben. Már nem merem leírni, mert sokszor volt róla szó, hogy a konstrukció közelített az egymilliós tételhez, ezért bőséggel akad belőle a használtpiacon. De azért mégis érdemes felkapnunk a fejünket egy-egy igazán szép példány láttán. Namost itt van egy!

 

A mozdony bontási szándékkal érkezett a műhelybe, de amint kicsomagoltam, nyomban láttam, hogy ezt vétek szétszedni. Ez a modell sikeres további életre van ítélve egy őt megérdemlő modellező, vagy gyűjtőnél. Még a saját példányom sem volt ennyire egyben, de most már késő bánat.:-)

Sérülésmentes festés, feliratok. A kürt a helyén.

Az egyik neuralgikus pont, a forgóváz maszk árulkodó: ha szét volt hajtva a modell, akkor fekete alapig kopott a festés. Ha megkímélt, szeretett mozdony volt, akkor ilyen képet kell, hogy mutasson.

Ha tovább kutakodunk, akkor láthatjuk, hogy a csavarrögzítő lakkozás sértetlen. Még ezt sem takarítottam ki, de nem is nagyon kell. Önmagáért beszélnek a részletfotók.

A mozdony doboztalan, de kifogástalan.

Ára: kerek 10000,- ft.


 

BTTB 2313 CSSZ1 Szovjet vasút 

Itt egy nagyon frissiben felújított mozdonyt mutatnék be. A Gützold firma által tervezett alapmozdonyok (E499 és E11/42) megelőzték korukat. Nagyon jól átgondolt és végtelenül egyszerű konstrukciók. Némiképp előfutárai a mai hajtási elvnek. Pár anyaghasználatból eredő probléma azonban hamar elveszi a játékélményt és megbízhatatlanná teszi a modellt. Ilyen sajnos a motorrögzítés elve, ami nincs összhanggal a fellépő erőkkel és az anyag öregedésével. Ha ezt sikerül utólagosan úgy megoldanunk, hogy stabil rögzítésünk legyen, akkor a modell élhet tovább. Ennél a mozdonynál is így történt a javítás. A kengyeltartó műanyag hornyokat új módszerrel pótoltam, így a motor és a kasztni rögzítése teljesen stabil.

 

Új, teljesen felújított alkatrészekkel szerelt forgóvázakat kapott. A tető festése új és új áramszedőt is kapott. 

Az általában fogyóeszköz fényszóró-imitáció strassz mindkét végen hiánytalan. Akárcsak az ütközők és a kapcsolók.

Bár sokan nem szeretik ezt a zöld festést, mégis ajánlom figyelmébe mindazoknak, akik egy jól működő, megbízható, újszerű, de rendkívül olcsó mozdonyt szeretnének futtatni a pályájukon.

Ára: 7000,- ft.


 

MOST ÉRKEZETT!

 

Néhány bontatlan csomagolású ház bausatz. Igazi retro hangulat, az eredeti doboz a '80-as évek NDK-ját, vagy a Hobby Boltot idézi fel számunkra. Van itt vegyesen TT-s és H0-ás építőkészlet.

 

VERO 129/416 Stellwerk  H0!

 

 

A doboz kialakítása miatt kibontott, de nem szakított készlet. Deformáció mentesen, nem sárgult papírokkal, "Raumzellen" kivitelben, azaz kész blokkokban a főbb darabok.

Ára: 2500 ft.


 

VERO 129/00780 Thüringer Hof  H0!

 

 

Sérülés mentesen, minden kiegészítő ép, leírás rendben. Raumzellen System.

Ára: 2500 ft.


 

VERO 129/00645 Wächstadter Turm H0!

 

 

Egy érdekes, németalföldi hangulatú várokapu, minden kiegészítővel, kütyüvel. A dobozának színes külső borítása hiányzik, de amúgy teljesen sértetlen.

Ára: 3000 ft.


 

Mamos 2/19 Güterschuppen mit Anbau TT!

 

 

Bontatlan csomagolás, makulátlan állapot!

Ára: 2200 ft.


 

Mamos 2/34 Stellwerk  TT!

 

 

Altmitweida váltótprnya makulátlan, bontatlan csomagolásban.

Ára: 2000 ft.


 

Mamos 2/44 Gaswerk TT!

 

 

A klasszikus gázgyári épülettömb kéményekkel, csillével, irodával és bontatlan csomagolásban!

Ára: 2500 ft.


 

Mamos 2/45 Gasometer TT!

 

 

Az előző gyárhoz illeszkedő gáztartály. Bontatlan doboz!

Ára: 1800 ft.


 

Mamos eredeti szóróanyag!

 

 

Az eredeti pausz zacskókban, lezárva, szortírozva.Festett szivacs virágok, fűanyagok, stb.

Ára tasakonként 100 ft., egyben 3000 ft.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

RÉGI KÍNÁLAT

 

 

 

 

Egy pár startkészlet 

 

 

BTTB 1192 set. BR92 startos kisgőzös és két személykocsi. Kalapsínes oválpályával és elemes vezérlővel, kompletten: 4000,-

 

 

BTTB 1491 set. Francia startos villanymozdonnyal, az alap három vagonnal, plusz további két startos vagon. Oválpályával, elemes vezérlővel, kompletten: 5000,-

 

Az U-Boat 

 

 

 

BTTB 2521 BR119 120. Makulátlan állapotban, kiegészítőkkel, tökéletes futással. Ára: 16000,-

 

 

 

BTTB 2521 BR119 120. Koszolt tetővel, szép, sima futással, hiányzó kiegészítőkkel. Ára: 14500,-

 

 

 

BTTB 2330 BR250. A hagyományos kivitel, ennek ellenére szép és sima futással, minden megvan, dobozában.

Ára: 18000,- ft.

 

 

Peter Lorenz Modell BR140. Különleges, ritka példány, már nem gyártják. A forgóvázmaszkok 2010-ben lettek kicserélve teljesen újakra, magától Peter Lorenz úrtól kaptam személyesen az alkatrészeket. A korai 140-eseket mintázza, talán egy kicsit nagyobb is a mozdony, mint a legfrissebb Kühn-ök. Szerintem Rokal alapról lett mintázva a kasztni. Nehéz, kb. 300 gr-os mozdony. Ára: 42000,- ft. Dobozban, de nem eredetiben.

 

 

BeckmannTT BR103. Kotró nélküli változat, DBAG festésben, fehér mellénnyel. Félpantográf szedőkkel. Ez a modell BTTB BR250-es alapra épült, tehát ennek megfelelően a hajtása annak a tulajdonságait hordozza. Szép, vitrinmodell, nem volt használva, kimondottan azon gyűjtőtársaknak ajánlom, akik oda vannak a 103-asokért, mert ez is egy nagyon szép állomás a mozdony egyedfejlődésében. Ára: 48000,- ft. 

 

 

 

 

 

DB AG IC set. Áll egy Tillig 02430 BR103 villanymozdonyból és két személykocsiból: 13570 és 13575. Áruk egyben: 50000,- Külön, megállapodás kérdése.

 

 

Tillig Siggis's 500232 E42. DR III. korszak. 35000,-

 

 

Kühn 41320 DB AG Silberling. 8000,-

 

 

 

BTTB 5412 CSD tartály. Tökéletes, dobozúj, dobozában! 1900,-

 

 

BTTB 4520 DDR Cont. Konténerszállító, dobozában, bontatlan. 2 darab van belőle!!! 2800,-

 

 

 

 

BTTB 4431 borszállító SNCF. A világos hordós, szürke vázzal! Talán csak egyszer volt kinyitva (jó volt benne a bor...). 1800,-

 

 

 

BTTB 4412 fekete DR tartály. Dobozában, teljesen új. 1600,-

 

 

 

BTTB 8211 zongora. 2 db maradt még. 1000,- (a képen látható relé már elfogyott)

 

 

BTTB 7950 ütközőbak. Beépíthető világítás, sín nélkül. 700,-  világítással, sínnel: 1200,-

 

 

BTTB 8420 időzítő relé. Teljesen új, használva nem volt. Dobozában, leírással. 1600,-

 

 

BTTB 6851 és 6852 íves váltók. Újak és újszerűek, dobozban és anélkül. Az állítómű mindegyiknél működik. A dobozosak 1600,-, a doboz nélküliek 1500,- darabja.

 

 

BTTB 6860 angolváltó. Kifogástalan állapotban, működő állítóművel. Kb. 4-5 db. van dobozában, de van pár db. pőrén is. A dobozosak 2200,-/db. a doboz nélküliek 2000,-

 

Van még mindenféle síndarab a kalapsínes időszakból. Ívek, egyenesek és főként balos váltók. Zeuke váltók is vannak még. Az árak változóak, érdemes rákérdezni.

 

tothg@citysound.hu