Már nem sorolom, hogy hányadik topiktalálkozó, ezúttal a Keletiben.
A szakmai kirándulás Márta István klubtársunk szervezése volt. A fényképek első adagját Varga István (var-ist) topik- és klubtársunk készítette. A képek kommentjeit is ő írta, néhol hozzátettem ezt-azt. Sok helyen nem teljes a képaláírás, ezért segítséget várok a pontosítások végett.
Időközben befutott Losonczy Miklós, alias gumidani pár fotója is, így azokkal is kiegészítem a képtárat.
A Verseny u. 1. (gumidani)
Csomóponti vezetői tájékoztató.
A Dominó rendszerű vezérlőtábla...
...és a hozzá alkalmazott pult az előtérben.
Kilátás az irányító központból.
Márta István és klubunk dojen-jei.
Csomóponti vezetői szemle a 3-as vágány ütközőbakjánál.
Nem semmi, hogy oldalanként 35 db. csavar fogja.
Vendéglátónk a saját portáján.
A javítóüzem.
Ellenőrzésre várva a MÁV Start IC/EC flottájának nagy része. DWA és CAF z kocsik.
Bpmz, termes 2. osztály.
Forgóváz vizsgálat.
Ahol az akkumulátorokat még ma is töltik.
A kocsijavító részlete.
Var-ist kérdezi, hogy a kuplung Zeuke, vagy Tillg-e. A nagyvasútnál alkalmazott csavarkapcsot nagyon nehéz lenne a mi méretünkben működőképesen lemodellezni.
Akkumulátor szekrény egy WRbumz szoknyája alatt.
Amit az utas jó esetben nem lát: az elektromos kapcsolószekrény belülről. (hehe, a Railjet első útján örökösen kinyílt egy ilyen...)
Műhelyrészlet
Beépítésre váró alkatrészek.
Kerekek vegyesen.
Spur TT???
Jakoa már számol... "0,2-es rézlemezből a tárcsákat kimaratom..."
A CAF gyártmányú kerékagy identitása is rendben van.
Gyönyörűen felújított kerékpárok.
Na most akkor hol is vagyunk pontosan?
Akár egy kisebb állomásnak is elmegy a műhely.
A régi csarnok faszerkezetes teteje Eiffel-rendszerű merevítéssel.
Jó lenne hallani, mit mesél Márta István, mert a fiúk isszák szavait.
Múltat idéző részletek. A honi vasúti építészet nem volt ám otromba szocreál...
Csarnokrészlet.
És amikor már levegőben az Amz kocsi... (gumidani)
...akkor végre alánéztünk.
Elvileg 200-ra tervezett futóműveknek illik meg is állniuk. A 3 tárcsás fék tán biztosíték erre...
Az a bizonyos királycsap. Ezen fordul el a forgóváz.
Most hol is van a forgóváz?:-)
Gurítsd, gurítsd, vigyázz!
A mérleg.
Jankech Józsi aknamunkában...
A hattyúnyak bűvöletében.
Szegmensemelőn a CAF kocsi.
Az MTZ mindenes.
Egy klasszikus műhelyajtó.
Nyílt téren, háborítatlanul...
A műhely előtt.
Egy modellezésre alkalmas donor: az udvar egyik bakdaruja.
Rend a lelke mindennek. Egy dolgozóasztalon meg pláne. Ez a Rostocker Variante is a rendes békeidőket idézi.
Korszakok találkozása: MÁV és Aréna Plaza.
Séta a rámpán.
Ablak
A 002-es Szöcske munkában. A háttérben a román vasút, a CFR Aradon gyártott AVA 200-as EC kocsijai.
A 404-es Bobó kihúz.
A 1374-es Szili pedig rájár.
Tolatásjelző törpe. De azért a CD Gorillája se kutya a CAF-okkal...
Amit Bécs felé is sokat látunk: a Kerepesi úti felüljáró.
Egy "posta" Bhv vezérlője, éppen tolt menetben érkezik az inga.
Előttem az utódom. A csodaszép 22-es Gigant büszkén pózol az egyes vonalon őt leváltó Taurus mellett.
Gyakori vendég a GySev zöldsárgák előtt.
No akkor mi is ez?
Fura szerzet, mindene van...
A betonrakomány nem véletlen.
Hát bizony az örök mindenes, a Mercedes Unimog-ja. A céljárművet minden speciális, üzemi területen alkalmazzák.
Sógorék ketteskéje vendégségben.
Jakó Atti szemrevételez, hátha lehagyott valamit a modellről...
Szerelőakna Taurus fedezettel.
Tesók. (akár a vitrinemben is lehetne...)
Az izgalom fokozódik. A városi legendák arról szólnak, hogy a második 20-as csomag NOHAB itt rejtőzködik a Keleti alatt a tárolókon. Várjuk ki a végét, addig is a kormányzati Ezüstnyíl állta kalandoraink útját.
Impozáns kihívó, no lássuk csak!
Szezám tárulj!
TTérköz nem hagyta ki.
Elnökünk még visszanéz, hogy a rezesbanda jól húzza-e...
A konyha és az olajos sparhelt.
Konyhadesign by Ezüstnyíl.
A motortér burkolva.
"Egy TTérközt mehetek?"
Az Elnök és a vörös telefon.
Ezt látta a Vezér.
Meg ezt...
A fülke.
Puritánság, súlyos székek, nehéz döntések.
Oldalajtó, ahol a szolgálat járt.
A rádiószoba.
Piperepolc 1.
Piperepolc 2.
Házi telefon.
Karbid lámpák a másik végen.
És újabb izgalmas terület: a padló alatti kerékeszterga.
Középen az eszterga mindenható ura és professzora.
A gépezet.
Nocsak! Egy küllős kerékpár.
De várjunk csak! Mi piroslik ott a balszélen? (fotó:gumidani)
Ímhol egy meglepetés! Mégiscsak előkerülnek azok a NOHAB-ok?
No azért az izgalomra semmi ok, a 10-est láthatták kalandoraink, teljes életnagyságban. A Nohab Alapítvány saját tulajdonú mozdonya éppen a soron következő javítást várja. Remények szerint egyszer majd teljes pompájában falhatja a kilométereket.
Na de lessünk be a kulisszák mögé: az eszterga kezelői állása.
A hatalmas méret nagy pontosságot rejt.
Mire a csapat végzett a bejárással, már fényes este lett.
És végül egy találós kérdés: mi ez?